Mandi Sebelum Subuh

Assalammualaikum w.b.t.. Admin harap semuanya sihat.. Beberapa minggu kebelakangan ni, cuaca tak menentu.. Ramai yang terkena jangkitan virus selsema, batuk dan demam panas..
Biasanya bila diserang sakit, kita akan ke klinik untuk mendapatkan rawatan dan akan dibekalkan dengan ubat bagi menyembuhkan sakit kita.. Dah dapat ubat tu, kena lah makan.. Kalau tak, macam mana nak sihat kan??

Tapi kalau admin, memang tak gemar makan ubat.. hehehe... So buat macam mana untuk sihat??? 

Senang je.. Amalkan sunah Rasulullah s.a.w.. Iaitu mandi sebelum waktu subuh..

Dulu antibodi admin sangat lemah.. Setiap bulan mesti terkena selsema, sakit tekak dan batuk.. Bayangkan setiap bulan admin kena hadap semua tu dari tahun 1995 sampai 2011.. Tahun 2012, admin ubah amalan hidup admin..

Admin mandi sebelum azan subuh.. Sebenarnya, admin tak suka berada dalam bilik air semasa azan subuh berkumandang.. So admin kena buat keputusan nak mandi selepas azan subuh or sebelum azan??? Allah jentikkan hati admin untuk mandi sebelum subuh..

Dan sejak dari tu, admin jarang mengalami batuk selsema dan lain-lain.. Masa tu admin anggap mungkin semakin berusia, antibodi pun semakin baik dan matang.. hahahaha..

Rupa-rupanya, ia adalah salah satu khasiat / kelebihan mandi sebelum subuh.. Ini antara khasiat / kelebihan mandi sebelum waktu subuh..
– Membuat kulit lebih lembut dan halus.
– Membuat lancar peredaran darah.
– Meningkatkan kesuburan.
– Menurunkan risiko darah tinggi.
– Mengurangi tekanan serta memberikan ketenangan.
– Meningkatkan sistem imun tubuh khususnya sel darah putih.



Nota Que: Hidup sihat dengan mengamalkan sunah Rasulullah.. Minum susu kambing juga salah satu daripada sunah Rasulullah..

0 comments:

Post a Comment

Disclamer

Blog ellVita Susu Kambing adalah blog rasmi bagi produk keluaran i-Sihat Resources. Dari semasa ke semasa admin akan kongsikan tips gaya hidup sihat dengan mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengikut sunnah Rasulullah s.a.w.

Amalkan minum susu kambing, sihat dapat, pahala pun dapat... Insya-Allah...

Amaran: Sekiranya anda mempunyai alahan pada hasil tenusu, sila dapatkan nasihat doktor sebelum mencuba apa-apa produk hasil tenusu.. Pihak admin tidak bertanggungjawab ke atas kesan sampingan yang mungkin dihadapi oleh anda.. Perkongsian dalam blog adalah berdasarkan pengalaman admin mengamalkan i-Sihat Susu Kambing dan testimoni dari pelanggan..

VideoBar

This content isn't available over encrypted connections yet.
Powered by Blogger.