6 Kebaikan Air Untuk Kesihatan

Apabila anda mengamalkan minum air sebaik bangun dari tidur setiap pagi ada kebaikannya. Amalan ini mampu memulihkan penyakit yang serius. Di sini saya ingin berkongsi 6 kebaikan air untuk kesihatan.


1. Melancarkan Sistem Percernaan
Minum air kosong dalam jumlah mencukupi setiap hari kerana ia dapat melancarkan sistem percernaan. Air kosong dapat membantu anda  melambatkan tumbuhnya zat-zat yangmenyebabkan kanser

2. Merawat Kecantikan
Apabila anda kurang minum air kosong tubuh akan menyerap kandungan air dalam kulit sehingga menjadi kering dan berkedut. Oleh sebab itu, air kosong dapat melindungi kulit dari luar dan mampu melembapkan kulit.

3. Relaks
Curahan air yang jatuh ke tubuh badan kita semasa mandian mampu menghilangkan rasa letih. Oleh itu, teknik menikmati air ketubuh ketika mandi dapat menjadi satu terapi.

4. Menurunkan Berat Badan
Air kosong mampu membuang toksin di dalam tubuh badan kita (detoks). Ia mampu menurunkan berat badan. Tips untuk kurus, sebelum anda makan amalkan minum air kerana ia merupakan satu cara mengurangkan jumlah makanan yang akan di ambil.

5. Tubuh Lebih Segar
Khasiat air bukan sahaja mampu membersihkan tubuh badan kita tapi ia juga mampu memberi zat yang diperlukan di dalam tubuh badan. Jika seseorang itu tidak minum air dalam masa beberapa hari, ia akan mengalami dehidrasi yang teruk malah akan melumpuhkan organ dalaman dan tubuh badannya.

6. Air yang berkhasiat terdapat pelbagai jenis air dari air kosong hinggalah kepada berperisa, jus dan susu. Susu adalah air yang mampu memberi khasiat kepada tubuh badan. Tahukah anda?, susu ellVita adalah susu organik yang diformulasi oleh Doktor dengan menggunakan teknologi tinggi bagi mengekalkan nutrisi yang baik.







0 comments:

Post a Comment

Disclamer

Blog ellVita Susu Kambing adalah blog rasmi bagi produk keluaran i-Sihat Resources. Dari semasa ke semasa admin akan kongsikan tips gaya hidup sihat dengan mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengikut sunnah Rasulullah s.a.w.

Amalkan minum susu kambing, sihat dapat, pahala pun dapat... Insya-Allah...

Amaran: Sekiranya anda mempunyai alahan pada hasil tenusu, sila dapatkan nasihat doktor sebelum mencuba apa-apa produk hasil tenusu.. Pihak admin tidak bertanggungjawab ke atas kesan sampingan yang mungkin dihadapi oleh anda.. Perkongsian dalam blog adalah berdasarkan pengalaman admin mengamalkan i-Sihat Susu Kambing dan testimoni dari pelanggan..
Powered by Blogger.