5 Tips Untuk Mendapat 4 Flat

Setiap pelajar ingin berjaya di dalam kehidupan dan tidak mustahil dikalangan rakan-rakan anda akan bersaing untuk memperolehi keputusan yang cemerlang. Lebih-lebih lagi di alam universiti sudah menjadi lumrah banyak persaingan pelajar akan hadapi. Ini adalah serba sedikit tips kepada pelajar ingin mendapat 4 flat.


1. Datang awal ke kelas
Datang awal ke kelas dan duduk barisan hadapan supaya penerangan dari pensyarah anda dapat didengari dengan jelas dan nota dapat ditulis dengan mudah.

2. Banyakkan bertanya
Jika anda tidak memahami sesuatu topik. Angkat tangan dan bertanya kepada pensyarah tentang perkara yang anda tidak fahami.

3. Membuat jadual belajar
Uruskan masa anda dengan baik. Buatkan satu jadual belajar anda yang sistematik. Kalau boleh setiap hari anda mesti membuat ulang kaji.

4. Membuat ‘study group’
Ini memudahkan proses pembelajaran kerana setiap orang di dalam ‘group’ itu akan menerangkan setiap 1 topik. Anda hanya perlu menerangkan 1 topik dan mendengar penerangan ahli kumpulan tentang topik yang lain.

5. Jaga solat
Ini sangat penting untuk semua pelajar. Apabila anda menjaga solat maka Allah permudahkan segala urusan pembelajaran.

Pemakanan yang sihat
Pemakanan yang sihat memberi kesihatan yang baik kepada tubuh badan. Tahukah anda, Vachoc 10 Plus mempunyai campuran badam, kismis, gingko biloba dan banyak bahan lain yang sangat baik untuk minda ia diformulasi oleh Doktor dengan menggunakan teknologi tinggi bagi mengekalkan nutrisi yang terbaik.








0 comments:

Post a Comment

Disclamer

Blog ellVita Susu Kambing adalah blog rasmi bagi produk keluaran i-Sihat Resources. Dari semasa ke semasa admin akan kongsikan tips gaya hidup sihat dengan mengamalkan pemakanan yang sihat dan mengikut sunnah Rasulullah s.a.w.

Amalkan minum susu kambing, sihat dapat, pahala pun dapat... Insya-Allah...

Amaran: Sekiranya anda mempunyai alahan pada hasil tenusu, sila dapatkan nasihat doktor sebelum mencuba apa-apa produk hasil tenusu.. Pihak admin tidak bertanggungjawab ke atas kesan sampingan yang mungkin dihadapi oleh anda.. Perkongsian dalam blog adalah berdasarkan pengalaman admin mengamalkan i-Sihat Susu Kambing dan testimoni dari pelanggan..
Powered by Blogger.